28 de setembre del 2005

Va de Còmics.... o més aviat Webcomics

Avui va de còmics. Heu de saber que els còmics serán una constant en aquest weblog. No serà constant el weblog, però els còmics hi serán, almenys, intermitentment. D'acord?

Així doncs, més que de còmics, webcòmics. D'alguns còmics també en parlaré però més endavant. També voldria dir que encara no tinc clar el tema de l'idioma, potser aniré canviant o afegint traduccions. És complicat. De moment, català.

Anem pels webcòmics. El primer de tots que voldria comentar és Bruno, un cómic fet per Christopher Baldwin. Des de la página web publica una tira diaria de dilluns a divendres. Deu ni do, no? Per més dades, la primera tira (o strip) va sortir a internet l'any (agafeu-vos a la cadira, redoble de tambores...) 1996! Es diu ràpid.

N'afegiré un altre que també em va impressionar molt quan el vaig començar a llegir, es diu Nowhere Girl. L'autor és Justine Shaw. De moment a la xarxa hi ha un parell de capítols. Haig de confessar que només he llegit el primer, però em va tenir enganxada des de la primera fins la última pantalla. Quedeu avisats. Altament recomanable, això si. Em recorda una mica a Historia de una rata mala, de Brian Talbot, tot i que només tenen en comú l'edat de les protagonistes.

Per acabar un parell de pàgines per si en voleu saber més, sentiu curiositat o simplement us heu tornat adictes a això dels còmics per internet. He de dir-vos que no us sorprengui si us trobeu a les 4 de la matinada enganxats al mouse i amb els ulls vermells. La primera és la pàgina de la Web Cartoonists Choice Awards, tota una referència si voleu començar llegint còmics que han rebut premis atorgats pels propis creadors. A més a més hi ha la web de Scott McCloud, el gurú dels webcòmics i autor de dos dels pocs llibres teòrics sobre còmic: How to make comics i Understanding comics. Ambdós han estat editats a Espanya per Norma Editorial, tot i que es impossible trobar el primer. Tornant a la seva faceta online, McCloud és una referència en això dels còmics per Internet. La seva pàgina, tot i que una mica desfasada, és un bon lloc per començar.

1 comentari:

anita_petita ha dit...

a mi els comics ja saps que ni em van ni em venen....però com que tu m'has incitat en part al meu blog, he pensat que desitjar-te lo millor a NY per aquí seria una proposta alternativa...i aquí em tens, ens veiem al tornar, tenim molts cafes pendents i molta xerrera pendent....

un petó,

anna

Llicencia de Creative Commons

Creative Commons License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons.